האם להפסיק את הפרסום בימי זכרון?
בכל יום זכרון עולה השאלה, האם להשהות את הפרסום בדיגיטל או להמשיך כרגיל. בניגוד לטלוויזיה, בה כבר החליטו עבורנו ולפרינט בו הפרסום פחות צורם, ובגלל שבדיגיטל אפשר בלחיצת כפתור להשהות את הפרסום, ישנה שאלה אם כדאי לפרסם או לא. האם הקהל שלנו יקבל את זה פחות טוב, יחשוב שאנחנו לא רגישים מספיק או שלא ממש אכפת לו. אותה שאלה עולה לגבי העלאת תכנים בעמוד פייסבוק או שליחת מיילים.
יש הרגשה מוזרה שבימי זכרון אנחנו מפרסמים כרגיל לצד תחושת האבל. אפילו קצת אי נעימות.
אז מה התשובה?
התשובה היא שאין נוסחה אחת שמתאימה לכולם. אמנם ימי הזכרון רגישים בחברה הישראלית ואנו מתכנסים כחברה אבל אחנו עדיין צורכים, עובדים וחיים. בימים אלה כדאי לבדוק את התכנים שאנו מעלים ולוודא שהם מתאימים לאווירה המקודשת של היום. לא חייבים להתייחס ספציפית ולנסות ליצור תכנים בצורה מלאכותית, כי ירגישו את זה.
תבדקו את קהל היעד שלכם ואת מה שאתם רוצים לפרסם. כשאני פרסמתי חברת תיירות, העליתי פוסט בערב יום הזכרון על יום הזכרון עם תמונה (“יזכור”) ובערב יום העצמאות תמונה עם דגל ישראל. לא הרגשתי בנוח להעלות משהו שמח לקהל שלי. אבל ביום השואה העליתי פוסט על מוזיאון השואה בברלין שחייבים ללכת אליו. הצלחתי ליצור תכנים מתאימים בתוכן למותג שלי.
מיילים אפשר לשלוח כרגיל או אם הם ממש שמחים אפשר לדחות אותם לקראת סוף יום הזכרון.
הפעילו שיקול דעת, אל תצאו עם תחרויות דווקא ביום זה, וגם לא צריך לפרסם לקוחות נהנים מהמוצר שלכם, אבל אם אתם נותנים ערך ללקוח, הוא ישמח לקבל אותו גם ביום הזכרון, בתנאי שזה בצורה מכבדת.