איך לקרוא ולהבין דו”ח שיווק?
אני רשום בכעשר רשתות חברתיות. פחות או יותר. יכול להיות שיותר ואני לא זוכר. הראשית היא פייסבוק, כמובן. אח”כ יש את אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, פינטרסט, טמבלר, סנאפצ’אט, פריסקופ, Qura ו וואטסאפ (כן, גם היא נחשבת לרשת חברתית). לא מזמן פגשתי מישהו ששאל אותי איך אני לא מכיר את מיוזיקלי ושאני חייב להיות שם, כי כל הצעירים שם. אז כמו משווק טוב – הצטרפתי.
אבל האם אני משתמש בכל הרשתות החברתיות האלה? חד משמעית – לא. ואם אני כמשווק דיגיטלי שחלק מהתפקיד שלי זה להיות בספירה הדיגיטלית לא משתמש בכל הפלטפורמות האלה, רוב הסיכויים שגם שאר האנשים לא. תארו לעצמכם כמה זמן ומאמץ נדרש כדי להיות נוכח ברשתות החברתיות השונות. זה לא רק להיכנס ולעשות לייקים לאנשים, אלא גם ליצור תכנים שמתאימים לקהל, בצורה המתאימה לרשת החברתית. לדוגמא: בטוויטר צריך ליצור ציוצים בהתאם למגבלות של טוויטר (עד 140 תווים לציוץ). ומה עם עוקבים? אנחנו צריכים לוודא שיש לנו קהל שיחשף לתכנים. זאת אומרת שאנחנו צריכים לייצר אסטרטגיית פעילות לכל רשת חברתית.
איך נדע איפה כדאי לנו להשקיע יותר ואיפה לא? כדאי לכם להשקיע איפה שהקהל שלכם נמצא בו.
אם יש לכם ילדים מתחת לגיל 18, אתם בטח ידעים שסנאפצ’אט ומיוזיקלי הולך חזק עכשיו.אבל מבחינה שיווקית, כדי להיכנס ולצבור קהל עוקבים, תצטרכו להפיק תכנים מאוד יצירתיים בגובה העיניים שלהם. אם קהל היעד שלכם הוא מתחת לגיל 18, כדאי לכם להשקיע בערוצים האלה.
אופנה ואוכל – שני דברים שאנשים אוהבים לצלם ולראות ברשתות החברתיות. אם יש לכם מותג אופנתי שאתם רוצים להעלות על נס – אינסטגרם זה אחד מהמקומות שכדאי לכם להשקיע בהם. דברים שצריך לשים לב אליהם בשיווק באינסטגרם – כדי להשיג קהל של עוקבים, צריך להיות עוקב בעצמך (זה סוג של עקוב אחריי ואני אעקוב אחרייך). כדאי לבדוק איזה האשטאג מתאים ונפוץ ולהשתמש עד 20 כאלה בפוסט. שימו לב, קישורים חיצוניים לא עובדים בפוסטים אורגנים באינסטגרם (רק בממומן), אז אין טעם לשים קישור. אינסטגרם עובד חזק אצל נערות ונשים, נצלו את זה לטובתכם. שימו לב, מקובל מאוד להשתמש בפילטרים ואף רצוי. התמונות שלכם צריכות להיות מ-ה-מ-מ-ו-ת!
קהל לא ישראלי – אם הקהל שלכם אמריקאי, טוויטר זה המקום האידאלי להגיע אליו. בעוד בארץ טוויטר לא מצליח לתפוס תאוצה וכיום מי שנמצא שם הם בעיקר עיתונאים, האמריקאים אוהבים את הטוויטר שלהם. תבנו אסטרטגיה טובה ותוכלו להגיע לקהל רחב. החסרון: מלבד ה 140 תווים בלבד, בטוויטר המידע זורם בכמויות. כדי לעמוד בקצב צריך לצייץ הרבה. כלומר, צריך להכין יותר תכנים.
יש לכם שירות או מוצר שפונה לעסק? B2B? הרשת הכי מתאימה זאת לינקדאין. לינקדאין עברה לאחרונה שינוי קוסמטי וצפויים עוד שינויים בקרוב. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות, תרמו תכנים מתאימים וצרו קשרים.
פייסבוק – הישראלים אוהבים את פייסבוק (כמעט כמו שהם אוהבים להתלונן עליו). אם יש לכם עסק או שירות, אתם חייבים לפתוח עמוד עסקי. לפייסבוק יש את המגבלות שלו, אבל תחזוק העמוד בתכנים רלוונטים יחזק את המותג שלכם ויזכיר ללקוחות מה יש לכם להציע. חשוב שהתכנים יהיו מעניינים ויתנו ערך לגולש. גם הנאה זה ערך אבל לא מומלץ להעלות תכנים שלא קשורים למה שאתם עושים. למשל: אם אתה שיפוצניק, אל תפרסם זמני כניסת ויציאת שבת. מצד שני אם יש לכם עסק של נרות שבת, לכתוב על כניסת שבת יתאים מאוד. רוצים לדעת איך ליצור אסטרטגיה מנצחת לעמוד הפייסבוק שלכם? כתבנו על זה כאן.
וואטסאפ – גם מתאימה מאוד לקהל הישראלי, השיטה היא לבקש מאנשים לפתוח קבוצה ולהוסיף את המספר שלך לקבוצה. אבל אז צריך לעדכן את הקבוצות המרובות והתכנים צריכים להתאים לקהל.
אלה הרשתות החברתיות העיקריות שכדאי לכם להכיר. כמה מילים על שאר הרשתות החברתיות שהזכרתי בהתחלה; פינטרסט מתאים לקהל אמריקאי, נשי. מתאים מאוד למי שמוכר רהיטים לבית לקהל אמריקאי. טמבלר זאת רשת חברתית של בלוגים בה כל אחד יכול לכתוב על דברים שמעניינים אותו. הקהל הוא צעיר בגלל כל האופציות המגניבות שהפלטפורמה נותנת. פריסקופ זאת רשת חברתית של סטרימינג סרטונים. Qura זאת רשת חברתית בה אפשר להעלות פוסטים ולשאול שאלות לפי קטגוריות ונושאים.
רוצים שנבנה לכם אסטרטגיה מתאימה לפי הצרכים והקהל שלכם? בואו נקבע קביעת שיחת ייעוץ חינם בת חצי שעה – הקליקו כאן.