איך למנף המלצות לגיוס עוד לקוחות
אני לא אוהב מחזמר, והאמת שזה בסדר.
ועדיין איכשהו מצאתי את עצמי יושב במחזמר (קצת ארוך..). אבל, פתאום מצאתי עצמי נהנה מכל רגע! והופתעתי, כי לא ידעתי שדנה אוהבת מחזות זמר או שהיא בכלל מכירה כאלו.
ואז חשבתי על זה – הרי התלבטתי שבועיים אם ללכת או לא, האם אתחבר לזה או לא. קראתי את אותם משפטי ההמלצה שתמיד מגיעים בגרשיים (“ישראל שלשום ממליץ – ההצגה הכי טובה בעיר” וכדומה) אבל זה כמובן לא שכנע אותי.
רק בגלל/בזכות ההמלצה של דנה הזמנתי כרטיס.
עד כמה המלצות משחקות תפקיד בעולם השיווק והפרסום, זה כולנו יודעים. כולנו גם רגילים לראות על גבי מודעות המלצה של “דני ש.” על עסק כזה או אחר, או את “ישראל ישראלי” שממליץ (על חצי מדינה מסתבר).
אבל המלצה שבאמת תניע לקוח לפעולה תלויה בזהות הממליץ, או בעד כמה אנו מעריכים את דעתו.
“אין בעיה! אני אבקש מכל החברים והמשפחה שלי שירשמו לי המלצות!” אבל מה שתקבל בסופו של דבר יהיה בסה”כ עוד כמה לייקים או המלצות בפייסבוק. לא כאלו שבאמת ישכנעו לקוחות מתעניינים.
אז מה כן לעשות? טפחו את הקהילה שלכם, את הקשר עם הלקוחות (עבר או נוכחיים) שלכם, את הקשר עם ספקים שלכם והשותפים שלכם לעשייה.
למה? כי המלצה מהם היא המלצה אמיתית וכנה (וזה מורגש כשקוראים את זה!). ספק שלכם, שייתן המלצה כנה – תעיד עליכם בגוף שלישי ותיצור אמינות אצל הקורא. המלצה אמיתית מלקוח היא המלצה שתעיד על קושי/כאב שפתרתם לו וכך לקוחות פוטנציאליים נוספים יוכלו להזדהות בדיוק עם אותה סוגיה.
איך להתחיל? ראשית תרימו טלפון או סמסו לספק או לקוח, בקשו שישתף כמה מילים איך פתרתם לו את הקושי או איך התנהלתם בפרויקט המשותף והנה לכם התחלה נהדרת. שנית, פרגנו בעצמכם! תנו פידבק למישהו שרכשתם ממנו מוצר/שירות. קארמה תמיד מסתובבת חזרה אלינו וזה לא עולה לנו שקל לתת מילה טובה ?
אז לסיכום, המלצה טובה היא כלי שיווק מעולה מאז שחר ההיסטוריה, אבל היא תגיע רחוק רק עד כמה שההמלצה אכן כנה ואמיתית ומגיעה ממישהו שעבר אתכם תהליך כזה או אחר.
היום, בעולם שמפציץ אותנו בלי סוף במסרים ופרסומות, המלצה כנה יכולה לעשות את ההבדל המשמעותי בין “אני אחשוב על זה” לבין “אני מעונין לרכוש כי דנה המליצה”.
עד המחזמר הבא, אני מזמין אתכם לפגישת ייעוץ בת חצי שעה בחינם, בה נדבר על איך תוכל לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלך! לקביעת פגישת ייעוץ בחינם יש להקליק כאן.