תהליך בניית אתר אינטרנט

  • ראשי / בלוג / תהליך בניית אתר…

תהליך בניית אתר אינטרנט

חשוב שתהליך בניית האתר יהיה מסודר ומורכב ממספר שלבים – מחקר, אפיון, עיצוב, בנייה, הזנת תכנים, התאמות ובדיקות והשקת האתר. להלן פירוט השלבים השונים ומה כל אחד מהם מכיל:

מחקר – החלק המרכזי בשלב המחקר הוא פגישת המחקר עם הלקוח. לפני פגישת המחקר רצוי לבצע מחקר אינטרנטי קצר מקדים כדי להבין פחות או יותר מי הלקוח ומה הנוכחות האינטרנטית שלו. האם יש לו כבר אתר או לא?  אם כן מה מיקומו בגוגל למילות חיפוש רלוונטיות. במחקר ננסה להבין יותר יחד עם הלקוח מהו קהל היעד של האתר, מיהם המתחרים שלו, וננסה להבין מהי המטרה של האתר אותו הלקוח רוצה לבנות.  במחקר נרצה גם להבין מהם ההעדפות של הלקוח, איזה סגנונות עיצוב הוא אוהב למשל. התוצר של השלב הזה הוא מסמך מחקר שבו מפורט כל המידע משלב המחקר.

אפיון – בשלב האפיון ניצור את עץ האתר –המבנה ההיררכי של האתר שקובע כיצד הגולש ינווט באתר. מה המטרה של כל עמוד באתר ומהי הקריאה לפעולה שתהיה בו – מה הגולש אמור לעשות בו. כמו כן ניצור בשלב זה סקיצות אפיוניות (עדיין לא עיצוביות) של האתר – הפריסה של האלמנטים השונים בדפי האתר. התוצר של השלב הזה הוא עץ אתר הכולל את ההיררכיה של דפי האתר וסקיצות אפיוניות של כל עמודי האתר.

עיצוב  – בשלב האפיון קבענו מה יהיה באתר, בשלב העיצוב אנחנו קובעים איך זה יראה. המעצב יוצר מקובץ האפיון קובץ עיצוב שמראה ויזואלית איך ייראה האתר. יש לוודא שהעיצוב ניתן להטמעה במערכת איתה אנו עובדים, למשל וורדפרס. התוצר בשלב זה הוא סקיצה עיצובית. במידה ואנחנו עובדים עפ תבניות עיצוב של וורדפרס, אנחנו בוחרים תבניות שיכולה לכלול באופן מלא את האפיון ומתאימה להעדפות העיצוביות של הלקוח.

בנייה – בשלב הבנייה אנחנו לוקחים את העיצוב ויוצרים ממנו אתר חי ודינאמי. מתקינים את התבניות והתוספים, פותחים את כל הדפים באתר, יוצאים תפריט, פוטר, הדר וסרגלי צד. התוצר של השלב הזה הוא שלד של אתר מעוצב.

הזנת תכנים –  בשלב זה כאשר יש לנו כבר שלד של אתר מעוצב, אנחנו מזינים את כל התכנים של האתר – הטקסטים והמדיה – תמונות ווידאו. יש לוודא שהתמונות לא גדולות מדיי ( רצוי עד ( 100k וששמות הקבצים הם באנגלית ובלי רווחים. התוצר של השלב הזה הוא אתר מעוצב מלא תכנים.

התאמות ובדיקות – בשלב זה יש לוודא מספר דברים חשובים:

רספונסיביות ותאימות דפדפנים – האם האתר מותאם לגדלי המסכים השונים של הדסקטופ, המובייל והטבלט. האם האתר מופיע היטב בכל הגרסאות החדשות של הדפדפנים המובילים.

תאימות SEO – האם יהיה ניתן לעבוד על הקידום האורגני של האתר (בוורדפרס פשוט להתקין תוסף SEO.

שמירת מיקומי תוצאות בגוגל – במידה וללקוח יש אתר ישן עם תוצאות טובות בגוגל יש לבצע הפניות 301 אל האתר החדש.

השקת האתר – בשלב זה מעלים את האתר לאוויר – אנחנו צריכים את הדומיין שיהיה לאתר ואת שרת האחסון שבו האתר יהיה מאוחסן. אנחנו צריכים לחבר את כתובות ה dnss  של השרת לדומיין. חשוב בשלב זה לוודא שהאתר מאפשר למנועי חיפוש לסרוק את האתר. רצוי לקרוא באופן אקטיבי למנועי החיפוש לסרוק את האתר, ניתן לבצע קריאה לגוגל לסרוק את האתר על ידי שליחת מפת אתר בממשק קונסולת החיפוש של גוגל.

 

kelimshloovim_logo-WebSite
בשמת, מנהלת מיזם "כלים שלובים"

“מאז תחילת העבודה עם ב.ל.ה דיגיטל, ההזמנות שלנו באתר בצמיחה מתמדת. לראשונה, יש תחושה של סדר וארגון בתהליכי השיווק והפרסום בגוגל וברשתות חברתיות”

אבנר, מנהל בחברת ניב - תרגומים בינ”ל

“לפני חודשיים העלנו את האתר החדש שלנו לאוויר ומאז חלה עלייה משמעותית בפניות שמגיעות מהאתר. אנחנו מקבלים מחמאות על האתר המצוין שהקמנו עם ב.ל.ה.”

1
רונית רם, עצמאית בעלת משרד עו”ד

“כשהגעתי לב.ל.ה, לא הייתי בטוחה מה אני זקוקה וגם קצת חששתי כי אני לא הכי טכנולוגית. אביאל והצוות של ב.ל.ה דיגיטל עשו לי סדר, הסבירו וגם ליוו אותי יד ביד בכל דבר שהייתי צריכה! תודה!”