השלב הראשון באסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם (כן, תוכלו לעשות לבד)

  • ראשי / בלוג / השלב הראשון באסטרטגיה…

השלב הראשון באסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם (כן, תוכלו לעשות לבד)

הקמתם (או בהקמה של) עסק, אתם בדרך לשנות את העולם, אבל רגע – איך ישמעו עליכם? ומי באמת ישמע עליכם? ומה הם יבינו מהמסר שלכם? ומה יקרה אחרי ששמעו?

“חובה אתר אינטרנט, אני חייב עמוד פייסבוק!” אבל מה זה באמת אומר? איך משתלטים על כל זה?? והכי חשוב – איך ממנפים את זה לטובת העסק שלכם? אז זה נכון, באמת שאי אפשר היום בלי נוכחות דיגיטלית, אבל רק נוכחות לא מספיקה. הרושם הראשוני נקבע כבר בשניות הראשונות שהגולש נתקל בתוכן שלכם. ובעולם שמלא במסרים ופרסומות, תכנים בלי סוף ותחרות הולכת וגדלה – חמש השניות הללו הפכו להיות אוצר של ממש.

אז מה צריך? עסק, מוטיבציה, אתר יעיל, פעילות טובה ברשת חברתית וכמובן – אסטרטגיה שיווקית איכותית עם יעדים מדידים. לפני הכל חשוב להבין שהכל נגזר מתכנית השיווק שלכם – אתר, רשת חברתית וכו. לכן קחו שעה שעתיים והשקיעו בכך מחשבה.
מסמך כזה יאפשר לכם להבין היטב את התמונה ובהתאם לגזור ממנה את הנושאים החשובים ערוצי השיווק אליהם התייחסנו במאמר הבא. אז איך מתחילים להכין מסמך לתכנית שיווק? קחו שעה וחצי-שעתיים, הקדישו חצי למחקר והבנה עליכם והעסק שלכם ואת המחצית השנייה על הקהל שלכם.

חצי ראשון – עליכם והעסק שלכם. שאלות כגון: מה השירותים, כמה עובדים, מה החזון, מה ערכי המותג שלכם, מי המתחרים המובילים בתחום שלכם, מה הבידול שלכם, מה המוצרים שלכם (פרטו אחד אחד), איך המוצר עובד, מה נדרש מהלקוח כדי להשתמש בו, על איזה צורך הוא עונה, מה תהליך הרכישה וכו.
חצי שני – הקהלים שלכם. נסו לדמיין תיאור של הלקוח האולטימטיבי, למשל: גיל, מין, אזור, מעמד סוציו אקונומי, תחומי עניין וכדומה. אח”כ כתבו: מה כואב להם, מה התסכול שלהם, איך המוצר שלכם פותר את הכאב הזה, איך הם ירגישו במהלך הרכישה, איך ירגישו במהלך השימוש, מה ירגישו בסוף השימוש במוצר, האם אלו לקוחות חוזרים, האם ירצו מוצרים משלימים וכדומה.

מסמך מחקר לתכנית שיווק
החלק הראשון יאפשר לכם להבין דברים אקוטיים עליכם: מי אתם, מה העסק שלכם, מה המוצרים שלכם, אלו מוצרים הכי משתלמים לכם, מה החזון שלכם, מי יחשב הצלחה, מה יעדים וכדומה.
החלק השני יבהיר לכם דברים לגבי הקהל/ים שלכם: מה כואב להם, מה התסכולים שלהם, איך המוצר/שירות שלכם פותר זאת, במה הוא שונה ממוצרים אחרים קיימים בשוק, מה הבידול שלכם (רמז: זה לא רק העובדה שאתם חברתיים), מה התהליך עבודה אתכם, איך המוצר עובד וכדומה.

מסמך כזה של שאלות ותשובות, עם הבנה טובה ומעמיקה של שתי העולמות – עולם העסק שלכם ועולמו של הלקוח, יאפשר לכם להבין איך יראה האתר, מה תהיה הכותרת הבולטת בדפי נחיתה, באיזה רשת חברתית תשקיעו, איך יראו הפוסטים שלכם ואיך תהיה חוויית הלקוח בעבודה איתכם.

בהצלחה!

kelimshloovim_logo-WebSite
בשמת, מנהלת מיזם "כלים שלובים"

“מאז תחילת העבודה עם ב.ל.ה דיגיטל, ההזמנות שלנו באתר בצמיחה מתמדת. לראשונה, יש תחושה של סדר וארגון בתהליכי השיווק והפרסום בגוגל וברשתות חברתיות”

אבנר, מנהל בחברת ניב - תרגומים בינ”ל

“לפני חודשיים העלנו את האתר החדש שלנו לאוויר ומאז חלה עלייה משמעותית בפניות שמגיעות מהאתר. אנחנו מקבלים מחמאות על האתר המצוין שהקמנו עם ב.ל.ה.”

1
רונית רם, עצמאית בעלת משרד עו”ד

“כשהגעתי לב.ל.ה, לא הייתי בטוחה מה אני זקוקה וגם קצת חששתי כי אני לא הכי טכנולוגית. אביאל והצוות של ב.ל.ה דיגיטל עשו לי סדר, הסבירו וגם ליוו אותי יד ביד בכל דבר שהייתי צריכה! תודה!”